tisdag, januari 16, 2018

Tulpandag(s)

 Nu snöar det även utanför mitt fönster. Väldigt skönt att vara under tak, inte vara tvungen att gå ut. Dagens vinteroväder råkar sammanfalla med Tulpanens dag, en märkesdag jag gärna högtidlighåller. Vilket betyder att om jag dristar mig till Ica kommer jag att förstärka mitt nuvarande innehav, femton blommor, med en bunt om tio tulpaner för 29 spänn, extrapris, tack för det!

Tänker också att hyggligt snart är det ändå dags för den årliga tulpanfloden att strömma längs Ringvägen. Och på åtskilliga andra ställen i Stockholm också. Men tills dess njuter vi av skönheten inomhus och på ett foto från ifjol. Älskar tulpaner!


Om ni undrar så har Klimakteriehäxan genom åren flitigt uppmärksammat denna trevliga lökväxt på dess egen dag (fast jag ännu aldrig kommit iväg för att se tulpanfälten i Holland). Här läser du mer om tulpaner.


Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. höstens tacksammaste jobb att stoppa tulpaner i trädgården!

    SvaraRadera
  2. ... och vårvinterns bästa: att stoppa dem i vas!

    SvaraRadera