torsdag, december 01, 2016

Med granen på taket


Nu är vi inne i december. Har du svepts med av den tidiga julhetsen? Redan köpt gran, kanske rent av klätt den?
Hos oss kommer den inte in förrän den 23. Men då behandlar vi den snällt, med ny snittyta på stammen och socker i vattnet om årets granförsäljare ivrar för det. Andra säger blomgödning. Vilket råd man än lyder barrar den ...

Men så är det det där med transporten. Visst, det kan vara en sport att bära hem den, enklare nu när de levereras i nät. Men man måste ändå vara två så vitt inte det handlar om en dvärgvariant förstås. Allra enklast är det att ta den med bil. Inuti, kanske, men ännu hellre på taket (för de där barren, de kollar inte almanackan innan de börjar släppa taget).

I år kan man rent av minnas den där hemkörningen med hjälp av nytt pynt. Jag kan ju inte låta bli att kolla julprylar fast jag redan har mer än någon kan behöva. Så hittade jag den lilla glittriga folkvagnen (?) med granen på taket! Hos Hemtex, för 69 kronor.
Visst är den söt?! Nej, jag köpte inte.
Och ja, vi tar nog bilen när granen ska hem.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Jättefin! ♥
    Vi har nära, kan ta på cykeln.

    SvaraRadera
  2. svårare efter jul med de gamla julgranarna

    SvaraRadera
  3. Vi har ingen gran hemma så jag slipper det bekymret :-).
    Ingrid

    SvaraRadera
  4. Det var ett sött och charmigt pynt!

    SvaraRadera