tisdag, augusti 02, 2016

Tisdagstema INTRESSE

Visst är väl blommor ett intresse? Blommor i alla de former kan fascinera mig. Som lobelian vid den faluröda husknuten, planterad i en gammaldags mjölkflaska, en sån som ställdes ut på en pall vid landsvägen när mjölkbilen skulle komma ... ni minns ju den där pallen från filmen "Hugo och Josefin", eller hur? Så mycket landsbygd i den bilden! Så mycket sommar!

Det kan man rimligen säga om mitt foto också. Fast det var säkerligen väldigt många år sedan den där flaskan innehöll spenvarm mjölk.
Fler bilder på INTRESSE söker du dig till den här vägen.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Vacker och nostalgisk bild! Jag gillar blommor men har sorgligt nog inga gröna fingrar. Får hålla mig till orkidéer som inte kräver så mycket omvårdnad!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. gôrsnyggt! (såg en såg mjölkkruka på loppis för 600 kr, min rostiga var inte lika dyr)

    SvaraRadera
  3. Hej, visst njuter jag också av blomprakt, men odlar inga blommor själv. Det får de som har anlag göra, jag bara tittar. Gamla bruksföremål kan jag däremot gå igång på. Snyggt foto!

    SvaraRadera
  4. Vacker bild och självklart kan blommor vara ett intresse! Jag har krukväxter som intresse men jag hade ingen intressant bild på det! :)

    SvaraRadera
  5. Självklart kan blommor vara ett intresse! Fantastiskt vacker och somrig bild!

    SvaraRadera