söndag, november 08, 2015

CITAT om nyttan av listor

"Det händer till och med att jag lägger till saker i efterhand, sådant som redan har fixats. Allt för att få njuta av strecket som bekräftar att uppgiften är slutförd. Själva strykandet är som manna för min nördiga listsjäl."

-Lotta Ringdahl skriver krönika i SvD-bilagan Magasinet och gör en träda-fram-are som heter duga under rubriken "Att stryka saker står högst på min lista". Jag gör likadant, men har verkligen inte velat berätta det för någon ... för visst är det lite skämmigt? Men om man funkar bättre med hjälp av listor, så gör man. Lotta och jag tillhör det gänget, uppenbarligen.

2 kommentarer:

  1. (inga listor här inte, inte ens inköpslistor eller boklistor)

    SvaraRadera
  2. Här är en till. Listmänniska alltså. Vet inte hur det skulle gå annars.

    SvaraRadera