onsdag, oktober 28, 2015

Den vackraste!

Tänker efter. Tänker efter riktigt noga.
Men det gör ingen skillnad. Min slutsats står fast: jag kan inte minnas en vackrare höst. Och då har vi november bara runt knuten!
Fast säg för all del inget till mina pelargonior på balkongen. De har inte en aning. Blommar för fullt, med många knoppar!

UPPDATERING: Skulle bara ta en sväng och säga hej till mina pelargonior. Och vad upptäcker jag då!? Jo, årets första  och sista  krasseblomma! Råkade hitta tre (3) krassefrön. Petade ner dem i jorden någon gång sent i augusti, har naturligtvis noterat att de grott, redan det en överraskning. Men en blomma! Det är ju sensationellt! Det blir ingen mer, förstås. Jag lovar att inte klaga!
Länge leve hösten!





Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. tycker att alla höstar är vackra, njuter varje år ♥
    Brist på regn gör kanske att vi njuter mer.
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Anonym10:16 fm

    De´e´bare å njut! Underbara fotobevis på en utan tvivel vacker höst.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Och nu bjuder jag på en krasse dessutom!

    SvaraRadera
  4. Anonym1:15 em

    Hur vet du att det är DEN SISTA????

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Ingen mer knopp. Kommer inte att bli nån heller.

    SvaraRadera
  6. Jo, det är verkligen en "snygghöst" men utan regn blir det ingen svamp och det är verkligen tråkigt.
    Mina höstbilder hittar du här: orienteringstanten.blogspot.se
    Hälsningar från Gotland

    SvaraRadera
  7. Men Marie-Louise - jag har bekantat som bara öst in kantareller i frysen, i otroliga mängder!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Jag tog bort mina sista blommande tagetes idag från blomlådorna under köksfönstret. Helt fantastiskt att de blommat så länge. Men eftersom jag fick några ljungplantor över efter gravarna var jag tvungen att snygga upp lite i trädgården. Det enda man märker av att det är höst på är att det blir mörkt så fort.
    Ingrid

    SvaraRadera
  9. Ja Ingrid, mörkret är sig likt även om inte växtligheten uppför sig precis som vanligt!

    SvaraRadera