torsdag, september 10, 2015

Ryska posten m/2015

Vi kallade den för Ryska Posten, leken som i en viss ålder var riktigt spännande. Den mynnade ut i att en av deltagarna åkte ut (minns inte hur), medan en lekledare pekade på kompisarna i tur och ordning och en i kretsen blev utvald. Sedan fick den som ingenting såg i sin tur välja på fyra alternativ: Vad skulle han eller hon göra med den utvalde? Handtag, famntag, klapp eller kyss?

Den fege valde handtag. Famntag eller klapp var inte heller några särskilt djärva val. Men den riktigt modige klippte till med kyss, antagligen i förhoppningen att den som skulle få den där ömhetsbetygelsen var Någon Speciell i gänget, någon som man faktiskt gärna ville närma sig lite mer handgripligt. Att det skulle ske inför kompisarna gjorde det hela ännu mer intressant och, ibland i alla fall, pinsamt.

När jag står i kassakön på Ica ser jag att Ryska Posten verkar ha återuppstått, fast nu i godishyllan. Och alternativen är uppdaterade: nu är det hångla, kram eller puss som gäller. Fjärde valet blir ett neutralt grattis.

Alltså köper man en chokladbit och skänker den till den där, Någon Speciell, som knappast kan missa inviten i fråga. Ett sätt att "fråga chans" av årsmodell 2015?
Jag köpte för säkerhets skull de tre mer intressanta varianterna. Risken är förstås stor att jag äter dem alldeles själv. Då är grejen körd, jag fattar ...

Den som hade budskapet "grattis" bör rimligen tillägnas produktutvecklarna på chokladfabriken, som hittat en ny nisch. Och ger Ryska Posten en renässans, i emailens tidevarv.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym11:51 fm

    Om dom smakar som Plopp ställer jag upp på alla alternativ! Med snudd på vem som helst.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Ja Kulsprutan förpackningen påminner definitivt om Plopp, men jag har inte smakat än! Kommer du ihåg reklamen: DET ÄR SVÅRT ATT SÄTTA STOPP NÄR MAN BÖRJAT ÄTA PLOPP!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag testat. Påminner definitivt om Plopp också i smaken!

    SvaraRadera
  4. Anonym9:22 fm

    Ser fram emot att på prova lite hångel t ex :)

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Do you want to get 30 bitcoin-related referrals every month, absolutely free?

    Here is Exactly How To:

    1. Claim 5,000 minimum satoshi per 24h from the MellowAds Faucet.

    2. Start a 1 day network campaign promoting a bitcoin referral page.

    3. Upon the campaign's completion, re-claim and re-start.

    SvaraRadera