fredag, september 25, 2015

På väg västerut

Det är en strålande vacker höstdag och jag sitter på tidiga morgontåget från Stockholm till Göteborg. Ett snabbt besök på bokmässan ska avsluta en intensiv vecka.

Märkvärdigt så tyst det kan vara på ett tåg som börjar rulla redan vid halv sju-snåret ... så gott som alla försöker sova, ingen pratar högt i mobilen – bara en sådan sak!
Tåget är dessutom modernt, med gratis wifi, gott om utrymme för benen, läslampa och eluttag.

Och rätta mig om jag har fel, men är det inte en pånyttfödd Bumling-lampa i minimodell som står på fönsterbordet? Den designades av Anders Pehrson 1968, tillverkades på atelje Lyktan och var en superpopulär lampa i tak, på golv och bord på 70-talet. En klassiker som fortfarande går att köpa och är snygg i dag också.

Tyvärr inledde jag resan med att hälla kaffet jag köpte på Centralen över mina vita byxor. Ett besök på toaletten för att försöka tvätta bort lite av det bruna hjälpte inte.
Så om du också är på mässan idag och ser en människa med fläckiga byxor så är det sannolikt jag.
Mot väster!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. välkommen till den trevligaste staden ♥ synd att vi inte hinner träffas!

    SvaraRadera
  2. P.S.
    jag sprutade mineralvatten på kjolen :)

    SvaraRadera
  3. Anonym10:27 fm

    Vita byxor är tyvärr inte speciellt praktiskt när man är ute och reser. Köp nya vetja!
    Hoppas du får sälja några exemplar av din egen bok.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte inga byxor. Men sålde några böcker.

      Radera