torsdag, juli 09, 2015

Goda nyheter

KappAhl
Hemtex
En reasväng på stadens gator har gett god utdelning.
Klar vinst, faktiskt, om än inte för mig personligen. Men vår miljö, den går det en liten aning bättre för!

Det visar sig nämligen att KappAhl nu (fast jag vet inte när de började) följt i H&M:s fotspår och i sina butiker tar emot påsar med gamla kläder och textilier. Som tack för besväret får man, där precis som hos konkurrenten, en rabattcheck på 50 kronor att använda när man handlar (för minst 300 kronor). Väldigt sympatiskt, inte sant?

Dessutom är också Indiska på väg åt samma håll. Där samlar man återvinningsplagg som går vidare till Myrorna (Frälsningsarmén). Och hör och häpna (uppdatering torsdag em): Hemtex gör det också, med utlovad rabatt som belöning! Det hade jag inte heller sett tidigare.
Praktiskt och klokt, alltihop.
Visst är det härligt med goda nyheter!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Häftigt! Indiska har ofta jättefina saker av gamla konservburkar och liknande.

    SvaraRadera
  2. Den här aftonväskan såg jag i Stockholm vid Tyska Kyrkan: http://hannelesparadis.blogspot.se/2014/12/arets-julklapp.html

    SvaraRadera
  3. och jag har köpt lite återanvända böcker idag ♥

    SvaraRadera
  4. Klart originell väska Hannele - slog du till??? begagnade böcker kan också vara riktiga fynd!

    SvaraRadera
  5. hade betongsäcken varit rosa, så... ganska dyra aftonväskor.

    SvaraRadera