tisdag, februari 18, 2014

Tisdagstema SMUTSIG



Om graffiti kan man förvisso ha många och olika åsikter. Som till exempel att om man vill skriva "frihet" för att det är ett vackert ord borde man åtminstone ta reda på hur det stavas.

I min smak är graffiti utan finess bara kludd och förstörelse  SMUTS, helt enkelt. Vilket också är ämnesordet för denna veckas tisdagstema, fritt för tolkning.

Jag behöver inte ta många steg från min port förrän exemplen finns där, alldeles för många. Men lite fascinerad blir jag av den person som tagit upp sin färgsprayflaska och målat ordet "avsky" på en parkbänk. Det skulle kunna tolkas lite hur som helst, eller hur? För inte kan väl någon gå omkring och hata enkla gröna parkbänkar? Ett utslag av självironi tror jag inte heller på ...

Lite smutsigt är det ändå där ute, när vintergruset ligger kvar på trottoaren, de halvruttna löven dräller omkring och gräsmattorna är upptrampade i leriga gångar. Fast vad gör egentligen det när så mycket tyder på att våren ändå är på väg: isen på Årstaviken är borta och JA! Jag har hittat första vårblomman! En modig liten vintergäck! Välkommen!


Välkommen är du förstås också att kolla in fler bilder på smuts om du klickar på länken.

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Anonym3:42 em

    Grattis till dej och välkommen till vintergäcken! Dom små liven piggar upp med sin intensivt gula färg.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Vintergäck, så ljuvligt, jag blir glad av den bilden och det lilla skräp i form av gamla barr så förhöjer det bilden. Vad gäller den typ av graffiti som du visar upp så tycker inte jag att det är snyggt. Bra bilder på temat!

    SvaraRadera
  3. Graffittin du visar är inte alls snyggt faktiskt rätt smutsigt,

    SvaraRadera
  4. Håller med kludd och smuts är vad det är vi har tur här ute i bushen som har fler vintergäck än tags;-)
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Så underbart att hitta en blomma den här tiden! Jag har också klotter hos mig men just idag kände jag mig hyfsat positiv.=)

    SvaraRadera
  6. Det är förvisso skillnad på klotter och klotter! En del är riktigt snyggt, men det mesta ser ut som det du visar och det har jag svårt att se något positivt i.

    SvaraRadera
  7. Hurra för vintergäcken!!! Underbart! Klotter kan vi vara utan. Men vi har en stor grafittivägg som är öppen på helgerna där "konstnärerna" kan måla fritt och det tycker jag är bra.

    SvaraRadera
  8. Blomman såg nästan konstgjord ut! Precis som med annonser kan det vara bra att ha kål på hur det stavvas!;)

    SvaraRadera
  9. Graffiti kan vara fin konst men bara som dina bilder tycker jag det är smuts.
    ha en fin mitt i veckan dag
    Meta

    SvaraRadera
  10. All smuts glömdes bort vid åsynen av den lilla gula solen du hittat på marken! Alla vårtecken tas emot med glädje :))

    SvaraRadera
  11. Håller med dig! Gillar inte kladd och taggar på väggar. Åh en Vintergäck!

    SvaraRadera
  12. Fy för sådant klotter! Nu måste jag rusa till platsen vintergäck på söder!

    SvaraRadera
  13. Det där är smutsigt! Förstöra andras egendom...

    SvaraRadera
  14. Denna typ av smuts ser jag ofta så fort jag tar en promenad. Tyvärr spelar det ingen roll om det är i stadsmiljö eller ute i naturen. Även där dyker det smutsiga klottret upp, på större stenar och på trädstammar!
    Trist att behöva se på smutsen.

    SvaraRadera