lördag, januari 18, 2014

Veckans fönster står öppet igen - BROKIGT

Fotobloggkedjan Veckans Fönster har haft ledigt över jul och nyår men nu är det dags igen. Och temat som ska illustreras är BROKIGT. En svår uppgift, visar det sig.

Nu har jag valt att sätta etiketten "brokig" på Marimekkos skyltfönster i Helsingfors, plåtat 2012. Kanske skulle deras duktiga designmänniskor inte uppskatta det, men när många mönster ska samsas kan resultatet lätt bli just det: brokigt.

Vilket inte hindrar att de var för sig är hur vackra som helst, och att företagets dekoratörer är uppfinningsrika!
Om du klickar på länken ovan ser du fler fönster. Och om du klickar på bilden ser du den i större format.

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Ja men absolut..enstaka Marimekkosaker är kolossalt dekorativa. Ditt fönster är som gjort för temat.

    SvaraRadera
  2. Helt klart är det brokigt! Med så många färgglada föremål är det svårt att hålla en stram linje!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ett brokigt fönster som man blir glad av att titta på!

    SvaraRadera
  4. Brokigt och färgglatt och många mönster! Passar ju perfekt idag.

    SvaraRadera
  5. Ja, Marimekkos tyger är ju alltid brokiga, eller hur? Och vackra är de.

    SvaraRadera
  6. Ja, Marimekkos tyger är ju alltid brokiga, eller hur? Och vackra är de.

    SvaraRadera
  7. Ja, Marimekkos tyger är ju alltid brokiga, eller hur? Och vackra är de.

    SvaraRadera
  8. Ja, Marimekkos tyger är ju alltid brokiga, eller hur? Och vackra är de.

    SvaraRadera
  9. Åh, förlåt, nu blev det för många av mig här ju. Du får stryka tre stycken. Klickade lite väl häftigt.

    SvaraRadera
  10. Voine voine...så måååååååååååånga burkar jag vill ha!

    SvaraRadera
  11. Jag gillar brokigt och skulle inte alls ta illa upp om någon sa det om mig eller mitt hem. härligt glatt och energifyllt fönster!

    SvaraRadera
  12. Somrigt och glatt! Det gillar jag i snöyran.

    SvaraRadera
  13. Anonym2:00 em

    Härligt brokigt och koordinerat! Man blir glad av bilden.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  14. Anonym3:40 em

    Vackert, gillar Marimekko, de vågar ta ut svängarna en aning. Kul att du tog bilden.

    Hittade inget på loppisen på min bild, besöker dock många loppisar och har släpat hem en hel del ;0P

    SvaraRadera
  15. Det svänger om Marimeko, helt klart, men sina glad färger som ger vackra brokiga fönster!

    SvaraRadera
  16. När så mycket som möjligt ska visas på en gång i skylten finns det nog fog att kalla det brokigt. :-)

    SvaraRadera