fredag, november 01, 2013

Veckans fönster är RÖRLIGT

 
Visst är vi vana vid att saker i skyltfönster står stilla, i alla fall 99 gånger av 100. Men i det här fönstret, på Ströget i Köpenhamn, är det ständig rörelse. 

Alla de där små runda speglarna som bildar en stor kula reflekterar oavbrutet bilder av aktivitet: flanörer, folk som har bråttom, barn som är på rymmen, en och annan hund, tanter tyngda av shoppingkassar, papper som flyger omkring ...  ja, det var lätt att bli stående och glo en stund! Märkligt nog tycks jag ha lyckats placera mig så att jag faktiskt inte syns! Nej, fel, jag syns - fast jag står stilla och tar bilden...

Det handlar förstås än en gång om Veckans fönster, nu med RÖRLIGT som tema. Och då passar jag alltså på att dra mig till minnes att jag rörde på mig i somras, ända till den danska huvudstaden! 
Fler fönster på temat har du vägen till här.

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Häftigt! Mycket som vi missar, vi som bor på vischan.

    SvaraRadera
  2. Rörligt värre. Bra om man vill ha koll.

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra speglingar! Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Perfekt skyltning för en fönsterfotograf...och verkligen ett rörligt fönster!

    SvaraRadera
  5. Ja, danskarna är påhittiga på många sätt och vis. Fin bild till temat.

    SvaraRadera