onsdag, maj 29, 2013

Sent grattis till pigg 50-åring

Hur kunde jag missa hans födelsedag?
Självklart ska goda vänners högtidsdagar uppmärksammas, och han fyllde ju dessutom jämnt – 50!

V har vandrat sida vid sida väldigt länge. Han har glatt mig, han har roat mina barn, han har varit en källa till stor glädje för väldigt många andra också, det vet jag bestämt.
Han måste ha fötts som "illbatting", full av hyss och upptåg  långt ifrån alla med lyckat resultat. Så småningom blev han dessutom filmstjärna, bekant för massor av biobesökare och tv-tittare. 

Den äldsta av hans mammor (ja man kan faktiskt säga att han hade två) var också en person som gått till historien på fenomenala meriter, hans pappa en mycket älskad figur också han. 

Grattis Emil! Jag hoppas att du firades med ett eget magnifikt tabberas i Lönneberga, trots att till exempel jag missade dagen!  

Copyright Klimakteriehäxan
och det var förstås Björn Berg som tecknade Astrid Lindgrens Emil

3 kommentarer:

  1. Om du menar Allan Edwall håller jag helt med. Men Emils pappa i sagan var inte så särskilt trevlig...

    Jag hör honom rya varje gång jag är på Junibacken med barnbarnen och åker tåget - ett måste varje gång vi är där! Och förundras ständigt över Astrid Lindgrens fantastiska värld.
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Menar absolut Allan E! Underbar, i alla roller! Men visst har du rätt, som Emils pappa var han inte direkt nån förebild för andra föräldrar ...

    SvaraRadera
  3. jo, det var kalas i en barnboksaffär i Göteborg, bland annat.

    SvaraRadera