fredag, september 28, 2012

Dagens bokmässenotis

Tadam! Ordningen är återställd! I morse sken solen igen över bokmässestaden! Inte ett droppe regn på hela dagen såvitt jag kunnat se.

Annars har jag inte varit med om något omvälvande, inte ens sett en skymt av Tomas Tranströmer. Lite modespaning, förstås, och den ger vid handen att Gudrun Sjödéns vänner också ofta är bokläsare. Dessutom har förvånansvärt (ja, tycker jag då) många damer nappat på Lindex Missoni-kollektion, med zigzagmönster över hela kroppen. Definitivt inget som lockar mig ...

Däremot kunde jag inte, trots de bästa föresatser, motstå en annan sorts frestelse, den med tryckta papper mellan pärmar. Fyra böcker blev det.
Och fortfarande är det två mässdagar kvar ...

Inte bara Missoni kör med zigzag, utan även Gudrun Sjödéns vänner, fltigt representerade på mässan ...
Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym11:55 fm

    Du har nog inte handlat klart än :)

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Bara fyra, jag leder...

    P.S.
    Hisingen har mest soldagar :)

    SvaraRadera
  3. bosse3111:47 fm

    Detta med zig-zag-modet. Man är lite ängslig att en slumrande epilepsi plötsligt skall debutera, vid +80!

    SvaraRadera
  4. Kulsprutan - du fick naturligtvis rätt ...
    Hannele - kom jag inte bara ikapp utan kanske rent av gick om på upploppet?
    Bosse - ja det kan man ju också undra, helt bortsett från hur snyggt man eventuellt tycker att det är!

    SvaraRadera