söndag, mars 11, 2012

Javisst, Thorsten!

Jag tillhör den folkspillra som inte sitter i soffan sex lördagar i rad, uppslukad av Melodifestivalen. Men nu har det ju varit så mycket snack och skriverier som inte gått att undgå, bland annat om Thorsten Flinck. Vilket mot förmodan gjorde mig nyfiken.
Så i går såg jag till att ha teven på när hans nummer kom: "Jag reser mig igen".
Den var ju bra, ju!

Om jag röstade? Nej. Har aldrig röstat, kommer nog aldrig att rösta.
Vilket inte hindrar att jag skickar ett glatt och erkännsamt "javisst" till Thorsten. Det är skönt med något som sticker ut och som dessutom framförs med vad som verkar som engagemang, även om det är (skickligt) skådespeleri.

Copyright Klimakteriehäxan



Mer om Mello i SvD här, i DN här. Samt förstås på en massa olika sajter som jag inte orkar länka till. Men vill du se numret med Thorsten och Revolutionsorkestern så finns det här ovan - fast då inte i finalversionen, om det nu var någon skillnad?

5 kommentarer:

  1. måste säga att utbudet var mycket varierande, kul

    SvaraRadera
  2. Jag gillade Thorsten starkt! Fast jag tycker att han känns skrämmande som person, suget i hans röst måste jag dock erkänna.

    Du kanske såg på fb att jag råkade trycka fel när jag skulle rösta, det ble 200 på slutet - vilket innebar att jag hade skänkt 200 till världens barn. Gjorde ju inget iofs, men snopen blev jag.

    SvaraRadera
  3. Thorsten Flinck var absolut i en (hög) klass för sig! Och jag skäms inte för att jag röstade- flera gånger till och med. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag menar absolut inte att man ska skämmas för att man röstar - det betyder ju ett fantastiskt tillskott till Radiohjälpen, som bonus!

    SvaraRadera
  5. Anonym2:31 em

    Hallå! Har ni glömt att det här ska representera Svea Rike i Eurovisonschlagern? Verkar mer riktat mot Dramaten-publik.
    Undrar om TF hade Sandy Shaw som inspiration när han tog av sej dojorna. Hon vann ju barfota. Men hon hade en bra låt därtill. Eller rättare sagt bra låt med ett bra arrangemang, för TF´s låt var inte helt fel.

    Kulsprutan = utlandssvenska

    SvaraRadera