måndag, december 26, 2011

Blommornas högtid - också

Det är annandag jul och blomstertid! Amaryllis, hyacinter, tulpaner, poinsettia, cyklamen, kalanchoe, korallbär, julkaktus. Och några orkidéer ... visst ser du också att det gömmer sig en liten röd julängel inne i phalaenopsis-blomman?
En tillfällig besökare sa konstaterande till Maken när jag inte var hemma: Jag tror din fru tycker om blommor!
Så observant. Så sant.
Jag gillar verkligen blommor. Och tycker det är roligt att fotografera dem. Visst är julen också blommornas högtid!
God fortsättning!



Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Snygga blommor, och sexiga, några av dem. Ängeln! Det krävs lateralt seende för att upptäcka sånt.

    SvaraRadera
  2. Anonym12:47 em

    Jag ser en liten peterpan-liknande grön/rosa varelse som sitter och lutar sej mot insidan till vänster av tulipanknoppen - ett ben utsträckt och det andra böjt. An alien perhaps?

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Visst är de ljuvliga - även om man inte ser vare sig ängeln eller peter pan ... (det är en amaryllisknopp, inte en tulpan faktiskt)

    SvaraRadera
  4. P.S.
    (jag har fått en ny påfågel av sonen :)

    SvaraRadera
  5. Anonym2:24 em

    Så klart att man får rättning och kritik från Häxan. Hon är ju i klimakteriet och har väl ett jäkla uppånerhumör.

    OK då - peter pan inte i en tulipan, utan i en amaryllisknopp.

    Vackra bilder av alla blommorna.
    Får jag godkänt på den kommentaren?

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  6. Hannele - ska kolla genast!
    Kulsprutan - MVG! :-D

    SvaraRadera
  7. P.S.
    God vas-smak du har ;)

    SvaraRadera