onsdag, augusti 17, 2011

Citat om en kunglig nyhet

"Republikanska klubben kan knappast förelägga ett nygift par att leva i celibat trots att vi säkerligen är många som hade önskat oss just det. Men det värsta av allt, vet ni vad det är? Jo, jag undrar om jag inte tycker att det är lite lattjo också. Det är förstås hemskt, men jag kan inte förmå mig att sitta med rynkad panna och ropa på republik just nu."

-Bloggaren Jinge (enligt egen uppgift republikan) har fått lite ångest över hovets besked att kronprinsessan är gravid. Samtidigt tittar Ebba von Sydow i kristallkulan, utropar "Äntligen!" och förutspår att barnet kommer att heta Oscar, Lovisa eller Ingrid.

4 kommentarer:

  1. Klart de ska skaffa barn men så är det det där ärftliga ämbeten och hur väl det stämmer med ett demokratiskt styrelseskick. Så kan du räkna ut var jag står i frågan om kungahusets vara eller icke vara.

    SvaraRadera
  2. Anonym11:01 fm

    Den som lever får se om Ebba gissat rätt. Fast det var ovanligt tidigt att få reda på att dom väntar barn. Kungligheter brukar vänta med att tala om tills bulan är synbar.

    Kulsprutan - som har räknat på fingrarna.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker i a f det är lite rart att t o m republikanerna gör tummen upp för babyn i fråga.
    Kulsprutan - man får anta att dom vill undvika fler spekulationer. Och nog hoppas vi alla att den här graviditeten, precis som absolut alla andra graviditeter, går bra. Inte av omtanke om monarkin i första hand, alltså!

    SvaraRadera