torsdag, juni 16, 2011

Modernt

Ibland får så kallade modeexperter en vanlig klädroad människa att häpna. Ja, de lyckas i alla fall med mig, som räknar mig till den senare kategorin.
Eller vad sägs om den redaktör som i sin tidning – jag tänker barmhärtigt nog inte nämna dess namn – lämnar ett rykande hett modetips till läsekretsen inför sommarens tunnklädda dagar.

Tipset lyder: Under en vit överdel är det allra snyggast med en hudfärgad behå. (Jag har precis för mig att det faktiskt var en lärdom redan i tonåren?!)
Man kunde ha förlängt det, med att starkt avråda från en svart under den där genomskinliga toppen.
Men ändå. Någon kanske fick en ahaupplevelse, trots allt?

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt läst att rött är allra bäst. Det kanske var en nyhet? :)

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att det nuförtiden struntas alldeles kolossalt i om bh-band syns eller inte eller ens om bh-ar syns eller inte så är det nog en rekommendation som glömts både lite här och var.

    Men det är klart att man har hudfärgade bh-ar.

    Enda svarta jag köpt var dock när jag var tvungen att panikköpa en klänning och jag klämde i med "lilla svarta" och jag upptäckte att den hade lite svårt att komma ihåg att dölja bh-bandet i alla lägen. Då tänkte jag det var bättre med ett svart än med ett beiget som varken stämde i nyans med mig eller klänningen.

    SvaraRadera
  3. Gunilla - det verkar ju helt galet!!! rött under måste ju göra bysten rosa!!!
    Cecilia - det där med banden är åtminstone stundtals lite svårt att svälja. Allra värst när de är synbart supersolkiga ...

    SvaraRadera
  4. Anonym12:49 em

    Supersolkiga behåband, tsk tsk.....!
    Inte har du väl det?

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. NÄÄÄÄ Kulsprutan, verkligen INTE! Jobbar dessutom stenhårt på att de där banden inte ska synas ö h t.
    Men inte sällan ser jag de solkiga på andra, ofta unga tjejer ...

    SvaraRadera
  6. nja, ungdomarna visar band i alla möjliga färger

    SvaraRadera
  7. Jo dom gör ju det, Hannele. Men det betyder väl inte att jag måste gilla det??? :-(

    SvaraRadera