lördag, mars 05, 2011

Veckans fönster är inrutat

När temat för Veckans fönster är INRUTAT blir det plötsligt svårt att välja foto - och det har, kan man säga, sina randiga skäl.

Först och främst för att alla fönster på ett eller annat sätt väl består av rutor. Dessutom är det kul att plåta fönster, och alltså är möjligheterna många. Nu har jag valt bort isiga fönsterrutor, eftersom jag är dödligt trött på dem, och jag har uteslutit de där rutorna som är fönsterputsarens mardröm, eftersom de är så många och så små.

Mitt övre fönster består inte bara av rutor i sig själv - låt mig påpeka att lampfoten också är rutig! Fönstret fanns i Sigtuna, senast det var sommar. Minns ni?

Min nedre bild består också av rutor i dubbla lager, så som det kan bli när renoveringen är i gång på allvar. Förmodligen blir det en stor lättnad när det yttre rutskiktet försvinner. Lagom inrutat/rutigt är väl trots allt bäst ...

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Anonym11:22 fm

    Den övre bilden är en riktig svensk sommardröm.Litet vitt fönster i en liten (den ser liten ut) faluröd stuga och med vita pelargoner. Kan inte bli bättre.
    Den rutiga lampofoten är verkligen inrutad :)

    SvaraRadera
  2. Gillade översta bilden bäst som var ett sött litet fönster!

    SvaraRadera
  3. Noterade speciellt lampfoten! :-)

    SvaraRadera
  4. Så svenskt och somrigt det första fönstret är...Visst längtar man dit. Fasadrenovering kan ju behövas ibland men det är skönt att slippa.

    SvaraRadera
  5. Sött litet rutigt fönster. Typiskt lite gammaldags svenskt!

    SvaraRadera
  6. inrutat, skulle vara mitt liv då :)

    P.S.
    jag tror att den som har pippi-på-fåglar gillar det jag hittade idag...

    SvaraRadera
  7. Mmmm du sådana smårutiga fönster är så pas svenskt och trevligt..

    Kreativt att ha med skyddsnätsrutor..jag bara älskar sådana tolkningar..du vet..lite oväntat sköna..

    SvaraRadera
  8. Åh, vilket sött litet sommarfönster! Urgulligt!

    SvaraRadera
  9. Det var verkligen två riktigt olika varianter av det inrutade temat. Hemtrevlighetspoängen för det övre fönstret slår utan tvekan det nedre.

    SvaraRadera
  10. Väldigt olika fönster och det verkar som det blir trängsel i det översta fönstret - får jag plats?
    ;-)

    SvaraRadera
  11. Jag gillar det översta fönstret, så mysigt och somrigt...!

    SvaraRadera
  12. Föredrar sommarvarmt inrutat framför inrutade renoveringsobjekt.

    SvaraRadera
  13. Det sommarrutiga blir min favvo... fast det är aldrig fel att få det renoverat och snyggt!

    SvaraRadera
  14. Ja, det var ju två riktigt bra exempel på veckans rutiga tema.

    SvaraRadera
  15. Håller med, de flesta fönster är inrutade och valet blit då svårt! Gillar din nedersta kreativa tolkning av temat.

    SvaraRadera
  16. Hej !

    Inte ett fönster+dörr från Boston den här gången.hihihihi

    Tur att jag inte följer ett tema som många andra gör.Det skulle bli stressigt.
    Läsa andras bloggar gör jag ända tills jag känner för att skriva ett eget inlägg.

    SvaraRadera