tisdag, mars 01, 2011

Tisdagstema: Mobilt, rörligt - och flyttfärdigt

Det finns folk som älskar att flytta. Som tycker det är direkt roligt att gå igenom hela proceduren: packa, rensa, kånka, släpa – för att sedan packa upp igen, i ny miljö. Och det finns människor som verkligen inte vill gå igenom det där, åtminstone inte om det inte är alldeles alldeles nödvändigt (det kan det ju vara ibland). Handlar det om att flytta till större, bättre, modernare, trivsammare kan det ju också vara ok om saker och ting faller på plats. Men de där sakerna faller definitivt inte på plats av sig själva.

Därför har någon uppfunnit den återanvändbara flyttkartongen, den som är platt och som varje gång den ska fällas upp och sättas ihop presenterar ett logistiskt test som kan vara en sann prövning för såväl tålamod som händer, armar och rygg. Fast det går. Och så lastas de där lådorna så sprängfulla att de blir nästan omöjliga att flytta på grund av sin tyngd … och därmed ännu en prövning för samma kroppsdelar.

För flyttar sig själva, det gör de inte, sitt namn till trots. Ändå blir det flyttlådor som får bli mitt bidrag till veckans tisdagstema, som har tema MOBIL/RÖRLIG.
Åtminstone den som står för packningen lär vara rörlig, mobil, på väg mot något nytt.
Fast själv avskyr jag att flytta …

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Joo, jobbigt att flytta...det är det. Det ska man nog inte göra för ofta tror jag, då kan det bli lite rör(l)igt!

    SvaraRadera
  2. Nä fy det är inte roligt att flytta. Stökigt rörigt och ja just det alldeles för tunga kartonger
    ;-)
    ont i ryggen blir det också

    SvaraRadera
  3. Smart lösning! Jag hatar att flytta och har lovat mig själv att aldrig flytta mer. Det finns inget som tar så på krafterna. Fast om man behöver gå ner i vikt kan det rekommenderas. Sist vi flyttade gick både jag och maken ner flera kilo, för vi kånkade på lådorna fram och tillbaka och glömde ibland bort att äta.

    SvaraRadera
  4. Nä, bära flyttkartonger står verkligen inte högt i kurs hos mig! Däremot är det en väldigt tillfredställande känsla varje gång man får vika ihop en tom kartong. =)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker lika illa om att flytta som att resa. Eller, nja. Resa är något mindre besvärligt. Men jag har ingen som helst förståelse för de som säger att de tycker om att resa. Det hamnar i samma katergori som att flytta.

    SvaraRadera
  6. Ja det är bökigt att flytta, men ibland är det nödvändigt. Bra val till temat.

    SvaraRadera
  7. jag gillar inte att flytta (gjort det 25 gånger)

    SvaraRadera