söndag, mars 20, 2011

Miljövänligt i veckans fönster

Miljövänligt är påbjudet för bloggfotokedjan Veckans fönster. Nu är det ju så, att det är med miljövänlighet precis som med skönhet: mycket beror på hur åskådaren/budskapsmottagaren uppfattar det hela.

Inte har jag en aning om hur NK:s dekoratörer har tänkt, men de gör hur som helst osedvanligt roliga skyltningar just nu. Jag utnämnde redan tidigare några av varuhusets fönster till Stockholms snyggaste. Nu är det redan omstukat. Och, kanske, lite miljövänligt?

För den här gången är skyltdockorna av trä. Det ser åtminstone ut som naturliga trädstammar med vårliga knoppar på grenarna ...
Medan huset mitt emot dominerar speglingarna i fönstret syns dessutom ett gäng cyklar, det i särklass mest miljövänliga transportmedlet i Stockholm - för den som törs.

UPPDATERING MÅNDAG: Det ÄR riktiga trädstammar. Blev helt enkelt tvungen att gå dit och kolla lite noggrannare! Då tänker jag mig att miljövänligheten trots allt består i att virket inte förfars utan används till energiutvinning.

Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. bra blogg den här!
    hälsar tant i klimakteriet i n v dalsland.

    SvaraRadera
  2. Tack, Jeanette, roligt att du tycker det!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantasifull skyltning! Häftigt! Jag har också en trästock i mitt fönster - fast den används till nåt helt annat!

    SvaraRadera
  4. Det här har jag missat och ändå var jag där härom dagen. Men de skyltar nog om ofta. ;-)

    SvaraRadera
  5. Men ojdå vad häftig skyltning ska se mig om jag hinner ta mig dit denna veckan....tack för tipset och passar utmärkt till temat!
    och dubbelt miljövänligt i din bild är det...

    SvaraRadera
  6. NK:s dekoratörer måste ha fått en riktig energiinjektion - om ni kollar de bilder jag la ut i den tidigare posten här var det nästan ännu snyggare den gången. Men det verkar som om det lönar sig att gå förbi och kolla! (deras senaste julskyltning var däremot urtråkig)

    Och Malin - ja, jag noterade också att vi hade en trästock gemensamt! :-D

    SvaraRadera
  7. Snygg skyltning utan tvekan. Däremot vet jag inte om det är så miljövänligt att hugga ner björkar för att ställa ut dem i skyltfönster. Det är nog bättre att låta dem stå kvar i jorden. ;)

    SvaraRadera
  8. Inte ser de mer onaturliga ut heller jämfört med de där anorektiska standarddockorna som ler mellan båda öronen.

    SvaraRadera
  9. Håller nog med Susanne, men en fin bild iaf!

    SvaraRadera
  10. Kanske är det bättre att det går att elda upp skyltdockorna och få lite energi ur dom, jämfört med plast, tänkte väl jag ... men som sagt, det är långt ifrån säkert att det är riktiga stammar. Knopparna på grenarna är det inte.

    SvaraRadera
  11. Definitivt annorlunda och kul skyltning.

    SvaraRadera
  12. Häftig skyltning hos NK verkligen!!!

    Tack för kommentar hos mig.

    SvaraRadera
  13. Miljövänligheten i det hela vill jag inte spekulera i, men originellt är det i alla fall.

    SvaraRadera
  14. UPPDATERING MÅNDAG: Det ÄR riktiga trädstammar. Blev helt enkelt tvungen att gå dit och kolla lite noggrannare! Då tänker jag mig att miljövänligheten trots allt består i att virket inte förfars utan används till energiutvinning.

    SvaraRadera
  15. NK sticker nästan alltid ut med sina skyltningar..så kul att du fångade dessa damer så vi fick se..

    SvaraRadera
  16. Oj vilken cool skyltning, den gillade jag skarpt!
    Rolig blogg du har, jag kikar in dåd och då för att läsa :)

    SvaraRadera