måndag, januari 03, 2011

Manligt medhåll - tack ska ni ha!

Män gillar inte tatuerade tjejer. I alla fall vill de inte ha en illustrerad kropp som sällskap när de går till altaret eller till sängs.
Det är svaret man fått av var tredje karl som svarat på en brittisk opinionsundersökning i ärendet, och jag sänder dem tacksamma tankar för detta medhåll. Min avsky för tatueringar hymlar jag inte med!

Hur damerna ställer sig till tatuerade manskroppar framgår inte av resultatet. Däremot visar det sig att de föredrar rakade hakor framför skäggiga. Håriga bröst är inte heller ett dragplåster på tjejer numera - annat var det på den tiden när en slätstruken James Bond försågs med löshår på hela framsidan ... (George Lazenby hette han, och han var bara Bond i en enda film, 1969).

Copyright Klimakteriehäxan

1 kommentar:

  1. Lyckligtvis är inte någon av mina närmaste anhöriga tatuerade - jag hör till dem som har fördomar när det gäller det...

    När jag var ung var det bara sjömän och kåkfarare som var tatuerade - och lite av det sitter i, även om jag inte har något särskilt emot sjömän i varje fall. Det ansågs dock inte passande sällskap för en väluppfostrad flicka...

    Hår på bröstet är jag fortfarande svag för, men det hör väl till åldern :-) !

    SvaraRadera