tisdag, maj 25, 2010

Tisdagstema: GUL

Den är inte bara gul, den är gyllene, alldeles guldgul, våfflan som jag känner doften av när jag tittar på bilden. En klick hemkokt sylt därtill och kalaset är klart - säg mig den gäst som tackar nej till sådan traktering!

Veckans tisdagstema är alltså GUL, och du kan titta på många andra bidrag om du klickar här, för då kommer du till alldeles rätt adress!

Men när jag nu ändå är i farten - och många som kikar in här vet ju att jag älskar blommor, även maskrosor - så blir det en blombild också. Det är maskrosens storhetstid just nu, det gäller att njuta av de små solarna när himlen är grå och regntung!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Men du!!! jag känner ju den härliga doften hit :)

    SvaraRadera
  2. Det såg väldans gott ut! Tack för varningen ;-)

    SvaraRadera
  3. Du som är med och fotar mycket, vad tror du om mitt lilla uppdrag? Kika gärna in, du behöver inte vara med om du inte vill, men vill gärna höra vad du tycker om idén! :-)

    http://www.heidihoo.se/vad-tanker-du-pa-del-1/

    SvaraRadera
  4. Ja det var fyndigt att ha med en våffla...tänkte den med hjotronsylt och grädde...bara mums mums....och hjotronsylt är också gul...

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  5. Åh, våfflor med "visp grädde" och hjortron ;-)

    SvaraRadera
  6. Vad jag funderade på vad du hade för tjusigt gult!! Såg faktsikt något guldigt.... men var tvungen läsa för att få veta vad det var!
    Härlig bild!!

    SvaraRadera
  7. Här var valet enkelt! Vem kan motstå den våfflan? Inte jag. Fast när jag var 3 år gammal åt jag maskrosor så jag fick utslag i hela ansiktet, haha. :)

    SvaraRadera
  8. jag var nog ett maskrosbarn, innan det ens var uppfunnet

    SvaraRadera
  9. Hejsan !
    Mmm , den ser smaskig ut den där våfflan :)
    Verkar verkligen vara ett Maskros år i år.
    Körde förbi en hästhage i helgen och den var mer gul än grön :)
    Kunde tyvärr inte stanna och fotografera detta :(
    Tror inte dom 300 andra motorcyklarna jag hade bakom mig hade uppskattat det :)
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  10. Med den varningen utfärdad var jag bara tvungen att sätta högsta fart in.

    Våffla. Hmm. Man kanske borde göra sig en våffla?

    SvaraRadera