söndag, maj 09, 2010

Som nån bäddar får man ligga

Hastigt och lustigt har jag hamnat på hotell. En liten och tämligen oplanerad semestervecka. Och vad ska jag göra med den? Jo: sova, äta, dricka, motionera och läsa böcker samt lösa något korsord och ett par sudoku. Punkt. Inget mer.
Det har börjat bra.

Men lite oroar jag mig för det där med sömnen. I morse var allt som vanligt när jag vaknade. Dock vet jag inte hur det ska gå kommande natt. För medan jag ägnade mig med liv och lust åt frukostbuffén gjorde städerskan sitt på rummet.
När jag kommer tillbaka har hon inte bara tömt papperskorgen, hängt handdukarna snyggt, vikt toapapperet i en snibb och bäddat.
Hon har också lämnat ett konstverk, en textil installation, på min säng.

Av en handduk har ho
n format ett hjärta. En vit (äkta) ros mitt i. Och med exakta mellanrum ligger röda rosenblad utspridda på täcket.
Vet inte om hon beredde sängen för ett tänkt smekmånadspar eller något annat ärkeromantiskt. Men ska jag sova i natt blir allt förstört.
Som hon bäddar kan jag inte ligga, inte utan att rasera hennes verk.

Hotellstäderskan platsar kanske som estet? - apropå mitt inlägg nedan ...

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Så vackert! Det hotellet kan ju inte anställa vem som hellst, det måste ju vara en estet, som jag uppfattar det, eller?

    SvaraRadera
  2. Men så tjusigt! Och särskilt stressad kan hon inte ha varit. Det måste vara en kvinna som trivs med sitt jobb - att ge lite guldkant åt andra. Härligt.

    Ha det så jätteskönt!

    SvaraRadera
  3. Anonym1:02 em

    Så himla vackert - vilken underbar detalj! Och snibbvikt toapapper därtill :o)
    Den resan måste kostat skjortan.

    Njut - och tack snälla du som tar dig tid för att blogga på semestern!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  4. Anonym1:06 em

    Glömde säja att städerskan står högt upp på estetlistan., l-å-n-g-t före Billgrenarna!

    K-sprutan

    SvaraRadera
  5. kanske ska börja med ny stil hemma

    SvaraRadera