söndag, februari 14, 2010

Gott nytt år, förresten!

Det är inte bara Valentin och Kärleken som ska firas den 14 februari i år.
För det är nyårsfton också, enligt den kinesiska almanackan. Där infaller nyåret på olika datum, någon gång i januari eller februari.
Nu går vi ut ur Oxens och in i Tigerns år.
Tänk tanken: det är bara att lägga in en tiger i tanken.
Passar väl bra för dem vars ränder aldrig går ur, för oss som har djurmönstrat i garderoben och för alla med klös i repliken ...
Gott nytt år!

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Anonym2:06 em

    GNY själv, Häxan!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Nej, ränderna går aldrig ur... jag funderar på att börja blogga igen. Ska kanske ta på mig nåt rutigt först. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har inget djurmönstrat i min garderob och hoppas inte heller att jag är alltför långrandig, men min mamma tillbringade sina 11 första år i Kina så - GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera