fredag, juli 03, 2009

Bara för medlemmar!

Här ett litet avsnitt ur sothönans liv och leverne - speciellt för medlemmar i den inte ordentligt etablerade, men ändå definitivt existerande, klubben Sothönans vänner.

Det visar sig att de här sjöfåglarna anpassar sig till stadslivet snabbt som bara den. För varje gång när jag nu tar en sväng för att röra på benen ser jag hur hela familjer, höna, tupp och kycklingar, kommer farande i tron att jag, precis som uppenbarligen många andra, ska ha mat i beredskap.

Kolla bara in den lille rackaren som gör riktiga svallvågor i bildens överkant: har satt högsta fart mot land, mot mig - men inte hade jag någon fågelförtäring att erbjuda.
(Och som vanligt blir det lite mer att se om man klickar på bilden och får upp den i större storlek.)

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag är medlem än men jag vågar mig ändå på en kommentar.

    De är för härliga sothönorna och många andra vadarfåglar. När sambon och jag strosade runt vattnet i vår stad igårkväll så såg vi en skrak. Tyvärr hade vi inte kameran med oss och det hade nog inte varit så stor idé att använda sambons mobilkamera. Jag kan inte påminna mig att jag sett en skrak i verkliga livet tidigare. Den var väldigt fin där den låg på en sten.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:42 fm

    Söta - speciellt torpedkycklingen!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Duktiga simmare är de som till och med kan göra svallvågor. :-)

    SvaraRadera
  4. Cicki, alla är välkomna!!!
    Kulsprutan - jag gillar namnet du gav honom/henne: torpedkyckling! (nästan nåt ekologiskt över det, va?)
    Londongirl - ja de är för söta, men borde de inte vara LITE mer tillbakadragna, de små liven? Inte konstigt om dom blir uppätna om dom kommer farande intill land så fort det rör sig!

    SvaraRadera