lördag, maj 30, 2009

Vill du ha den signerad?

Pingstafton bjuder på ett nytt äventyr för min del. Nej jag ska inte stå brud, det har jag ju redan gjort, men jag ska leka författare igen. Det har jag i och för sig också redan gjort en gång, på bokmässan, i september i Göteborg, men nu är det dags igen, fast under andra former.

Det var jätteroligt där på mässan, folk bad att få sitt exemplar signerat, man blev riktigt peppad av det, även om kön till mig inte riktigt såg ut som den till Guillou, Marklund och Levengood som fanns tre meter bort, det ska villigt erkännas ...

Nu ska jag vara på Göthes bokhandel i Ringens centrum vid Skanstull i Stockholm där man säljer ”Klimakteriehäxan” till Mors Dags-pris. Det lär till och med sitta affisch om det på plats!
Från 12 till 14 finns jag där. Signerar om köparen så önskar (men bara då! inget tvång!)

Kommer du? Och köper en bok, rent av? ”Kul presentbok till kvinnor med humor” stod det i en recension, ”Härlig läsning” i en annan. Och apropå Levengood, så har jag sparat vykortet från en av "mina" läsare som jämförde och skrev att "Mark Levengood kan slänga sig i väggen", så det så!

Och om du nu inte ska ha nån present till nån, så kom ihåg att det är varje mammas rätt att köpa present till sig själv på Mors Dag. Speciellt om ingen annan tänker göra det!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Lycka till. Författare behöver du inte leka, en sådan är du på riktigt.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul! Det kommer att gå jättebra.

    Fast jag måste erkänna att jag själva skulle vara vrålnervös för sånt, jag har aldrig prövat. Min kompis som gett ut på eget förlag är mycket modigare...

    Men det är knepigt det där med "författare". Man får inte vara med i författarförbundet förrän man skrivit två skönlitterära - och min första räknas som lärobok. Jag är mycket sparsam med att kalla mig författare. Visdiktare har jag nyligen hört och anammat. Sångtextförfattare låter tungt - och lyriker tycker jag låter mer som poet, och det är jag inte.

    SvaraRadera
  3. Tack Cicki, tack Bloggblad! Jag går dit med hjärtat i halsgropen ... tänk om INGEN köper bok ... och jag är mycket medveten om det där med författartiteln, det är därför jag säger att jag "leker författare", jag känner den allra största respekt för dem som kan leva på att skriva och som dessutom skriver bra.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du har svårt att kalla dig författare. Det har jag också, även om jag egentligen också är det.

    SvaraRadera