tisdag, mars 03, 2009

Med tummen som mått

Här följer ett sifferpaket som handlar om människans kropp, en liten information som damp ner i mailen idag. Kanske värt att begrunda?

- det tar 7 sekunder för maten att komma från munnen till magen

- en människas hårstrå kan hålla för 3 kilos belastning

- en mans penis är 3 gånger längre än hans tumme

- lårbenet är lika hårt som cement

- kvinnans hjärta slår snabbare än mannens

- på en fot har vi runt tusen miljarder bakterier

- en kvinna blinkar dubbelt så ofta som en man

- vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står

Kvinnorna har redan läst färdigt denna text.

Männen tittar fortfarande på sin tumme.

2 kommentarer:

  1. Anonym9:59 em

    Kul och intressant läsning och jag ska väl erkänna att jag kollade på min tumme medan jag läste detta för en kvinnlig vän...
    kram

    SvaraRadera
  2. Anonym7:43 fm

    Jämrans så spännande att det krävs 300 muskler för att hålla balansen. För att bara stå - och jag som får träningsvärk i käkarna av att tugga tugg-gummi!!!
    Jag önskar dig en bra dag! Kramis

    SvaraRadera