lördag, februari 14, 2009

För fönstertittare


Ögonen lär vara själens fönster, sägs det.
Fönster är tveklöst husens ögon.
Och fönster låter oss titta både in och ut.
Kanske är det därför som Susanne sparkat igång bloggarnas ”Veckans fönster”.
Den stafetten är nu inne på sin tjugonde vecka, och eftersom jag kom att tänka på en bild jag tog i förbifarten i höstas, en bild som jag tyckte skulle passa, så hänger jag på så här på lördagskvällen.
Med ett fönster öppet mot världen! För utblick! Och för fritt inlopp för sol och ljus!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Det jag tycker är finast på den här väggen är det de där "utsmyckningarna" - minns inte vad de kallas. Gick en guidad tur i Gamla stan en gång och då fick vi lära oss en del om dem men det har jag redan glömt. :)

    SvaraRadera
  2. Ja inte vet jag! Men huset står på Skeppsbron - fast visst är det väl sällan man lyfter blicken från gatunivån?!

    SvaraRadera
  3. Anonym1:22 fm

    Vilken fin bild, visst passar den bra till veckans tema!
    Jag tog en liknande bild (som nu finns på en cd någonstans, vet inte var...) på Söder i samband med en konstresa med jobbet.
    Vi stannade till vid ett konditori som tydligen skall vara Stockholms äldsta, tänk att jag minns inte namnet nu...
    I alla fall tog jag några bilder på husfasaderna runt det torg där konditoriet ligger.

    SvaraRadera
  4. fönster och dörrar är kul, de gamla...
    jag har samlat massa (?) fönster.

    SvaraRadera
  5. Vackra gamla fönster på vacker gammal vägg. Verkar vara vädring på gång för att släppa in ny luft.

    Välkommen till Veckans fönster!

    Förresten har jag nu äntligen läst ut "Blonde".

    SvaraRadera