tisdag, december 16, 2008

Klimakteriehäxans klicktopp

Det är födelsedagsdags igen.
Den här bloggen fyller fyra år i dag. Och det har förvisso hänt en del sedan den där decemberdagen 2004 när jag uppfylld av stundens storhet insåg att jag medelst några simpla musklick hade skapat min egen plattform, där jag kunde publicera vad som helst – ja, inom lagens råmärken och mitt samvetes gränser, förstås.

Många poster har det blivit.
Och många läsare!
Vilket naturligtvis är jätteroligt. I år fick jag ju dessutom chansen att nå en ny publik när Klimakteriehäxan också blev bok. För jag inbillar mig, att bokköparna/läsarna och bloggbesökarna inte så ofta är de samma.
När det gäller dem som hamnar på bloggen finns det ju en viss koll, dels på vilka de är, dels hur de hamnar här. Många kommer tack vare att det nyckelord de googlat på finns i någon av bloggens texter.

Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite fascinerande att fundera kring de där vägarna som folk tar till min blogg.
Vad är det man söker?
Och nu har jag satt ihop min egen lilla ”klicktopp”. Det är inget vetenskaplig undersökning, men ligger rätt nära sanningen ändå.

På prispallen hamnar:
1. Före och efter – en bildbetraktelse över ett tonårsrum. Guldmedalj, tveklöst. Det är nog också det inlägg som fått allra flest kommentarer.
2. Porrfilm tar silvret – de som hamnar här skyndar snabbt vidare, mot nya och djärvare mål.
3. Novemberkaktus – en av Floras mysterier, på en hedrande om än något överraskande bronsplats. Och om du också är intresserad av sådana kan du väl klicka på etiketten "blommor" här nedan - för novemberkaktus har jag skrivit om ett antal gånger!
Skulle helt enkelt kunna utnämna denna skojiga växt till Klimakteriehäxans födelsedagsblomma. Ja, så får det bli!

Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Grattis på fyraårsdagen!
    Inlägget om tonårsrummet underbart!
    Din bok har jag precis slagit in som julklapp. Förhoppningen var att få den signerad på bokmässan, men den som fick det uppdraget missade dig där.
    Nu ska den bara rimmas till :)

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Tyvärr kan jag inte svara, hur jag kom hit, och vaffö jag har en bok av en klimaterehäxa i bokhyllan, för jag har glömt, men jag är helt säker på att jag inte sökte nåt p-grafiskt :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Anonym1:50 em

    P.S.
    Såna bilder har jag också, men har bara publicerat köket :)

    SvaraRadera
  4. Anonym2:08 em

    Grattis på bloggfödelsedagen!

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Man fattar ju att det är nåt galet hos många som googlar... det mest knepiga jag fått sökning på var: tjocka villiga hemmafruar... orden plockades alltså ihop av datorn....

    Annars är "badbilder" högfrekvent som sökning till min blogg.

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS på bloggfödelsedagen! Jag minns inte hur vi hittade varandra du och jag....men vi har ju varit med ett tag. Jag ska också ge bort din bok men jag kan inte skriva till vem för jag vet att hon läser här.

    SvaraRadera
  7. Anonym8:34 em

    Stor grattis, läser din blogg sedan några månader tillbaka men kommer inte ihåg hut jag hamnade här. Jag ska i alla fall besöker din blogg även uner fortsättningen. Har det så bra och tack för all intressant läsning. Kram / ela

    SvaraRadera
  8. Grattis på 4års dagen!! Ser fram emot 4 till. Minst!

    SvaraRadera
  9. Grattis på 4års dagen!! Ser fram emot 4 till. Minst!

    SvaraRadera
  10. Och det gör jag tydligen i stereo :)

    SvaraRadera
  11. Hej allihop och tack för födelsedagsgratulationerna. MEN fyra år är en svår ålder - det är väl nu jag går in i värsta trotsåldern, om jag följer den "normala" utvecklingskurvan? Kan få oanade följder ...

    SvaraRadera
  12. Anonym9:59 fm

    PS och å så kul att K-häxan får plats under flera granar i jul!

    SvaraRadera
  13. Anonym10:20 fm

    Jättegrattis på 4-årsdagen! Din bok har jag redan fått och läst. Det blir en jättefin julklapp till den som får den!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  14. Anonym11:07 em

    grattis på 4-årsdagen. när det gäller att hitta dig så var det nog snarare du som hittade mitt alter ego en gång i tiden..vad du sökte på för att hitta Hulda Skrynkelben det vet jag inte men kommer du på det så........... berätta gärna:-)
    kram Irre

    SvaraRadera
  15. Irre - har faktiskt inte en aning om hur det gick till, men så klart man blev nyfiken på "Hulda Skrynkelben"!!!! :-D

    SvaraRadera