onsdag, november 19, 2008

Dags för en tårta?

Tänk att man så totalt har kunnat missa denna årligen återkommande högtidsdag!
Så onödigt!
Den 19 november är nämligen Världstoalettdagen, utlyst av Världstoalettorganisationen. Jo, den finns, med säte i Singapore.
Egentligen inget att skoja om, förstås, eftersom massor av människor inte har enklaste sorts toa att besöka när behov uppstår.
Men i serien av udda bemärkelsedagar kan jag ändå tycka att den här framkallar ett litet, litet leende! Och även om man inte slår på stort och firar kanske det ändå är dags för en liten tårtbit?

Copyright Klimakteriehäxan
Källa: TT

7 kommentarer:

  1. Haha, jag har firat den sedan jag kom hem... mer info vill du nog inte ha, inga detaljer dvs.

    Skämt åsido, bristande hygien och dålig tillgång till rent vatten är en stor hälsorisk i många delar av världen.

    Inte för att jag är något kakmonster men en tårta är väl aldrig fel? ;)

    SvaraRadera
  2. Jisses har jag namnsdag på världstoalettdagen!!! ;-)

    Tänk att det finns dagar till allt. ;-)

    Tack för den upplysningen!

    SvaraRadera
  3. Har du gett ut en bok?!? Det har jag missat totalt i min lilla glaskupa! Massor av grattis Häxa! :-)

    SvaraRadera
  4. Pumita - oj, hoppas det går över snart!
    Londongirl - stort grattis på namnsdagen!
    Kimmi - jojomensan, och tack! (och den är inte slutsåld än ...)

    SvaraRadera
  5. Och en tårta för att "hedra" en sådan dag, hur skulle den se ut...?

    SvaraRadera
  6. Hm. Kanske inte så aptitretande, trots allt ... men ibland kan de konstigaste företeelser tas som förevändning för lite firande - och Elisabet och Lisbet har ju ändå namnsdag ...

    SvaraRadera
  7. Ja - vi är många som numera kan fira namnsdag ihop med toan alltså...
    Grattis systrar!

    SvaraRadera