tisdag, september 02, 2008

Onyttigt - VÄLDIGT onyttigt!

STOPP! Du tänkte "äsch, godis, det var då sannerligen inte originellt" och så var du precis på väg att klicka dig vidare - veckans tisdagstema är nämligen "onyttigt".
Men det ska du veta, att den här godisskålens innehåll får vilken polkagris som helst att framstå som rena hälsokosten.
Här handlar det nämligen om karameller av glas.
Hittills har ingen försökt tugga i sig en enda av dem - men om så vore fallet skulle det vara klart onyttigt.
VÄLDIGT onyttigt.

Copyright Klimakteriehäxan
Nyfiken på fler onyttigheter? Varsågod, den här vägen!

17 kommentarer:

  1. Anonym6:39 em

    Jaaaa vad fyndigt...himmel vad hårdsmällt o onyttigt..

    SvaraRadera
  2. Anonym6:41 em

    Ja urs det var då väldigt onyttigt, rent av farligt.

    SvaraRadera
  3. Inte bara onyttigt utan också livsfarligt att ge sig på den skålen/Lis

    SvaraRadera
  4. Anonym6:55 em

    ... men väldigt vackra i sin skål.

    SvaraRadera
  5. Skålen har Sonen gjort i slöjden en gång, det förtjänar att nämnas!

    SvaraRadera
  6. Anonym7:50 em

    Jag tuggade på "godis" gjort av cernitlera en gång. DET var pinsamt!

    SvaraRadera
  7. Men va fina de är! Jättesöta. Var har du hittat dom?

    SvaraRadera
  8. En nyttig onyttighet!! Dom är vackra dom där godisarna!

    SvaraRadera
  9. Hade först tänkt servera äkta godis,men det tog mot.Sitter och propagerar för lördagsgodis osv dagarna långa.Vågade inte visa mina egna laster,gillar lösgodis!Måste ju vara bland det onyttigaste som finns,fullt med färgämnene mm.
    Dina vackra godisar skulle vara något att titta på för en slutkörd tdl!

    SvaraRadera
  10. Ett fint stilleben med glaskarameller, tycker om din tolkning av temat.

    PS. jag har för ett tag sedan fotat äkta godis som jag har arrangerat lite, det var kul. Om du vill kan du se resultatet här: http://bildtagen.blogspot.com/2008/07/lrdagsgodis.html

    SvaraRadera
  11. Anonym10:02 em

    Ja du det hade varit en aning hårdsmält oxså;-)
    Visst är de där vackra som de är i sin skål:-)

    SvaraRadera
  12. Anonym10:17 em

    Hihi, vackert :)

    SvaraRadera
  13. Anonym11:12 em

    Detta godis skulle passa mej...kanske att jag då skulle sluta att äta så mycket godis som jag tyvärr gör.Vackert var det
    Ha de bäst

    SvaraRadera
  14. Ojsan, vad snabbt de hade flugit i golvet om mina små pojkar hade fått se dem.

    //Erik i Katalonien

    SvaraRadera
  15. Anonym6:36 fm

    Onyttgt, men vackert godis! Godiset tillsammans med skålen är en prydnad för bordet.

    SvaraRadera
  16. Haha, det tog en oväntad vändning :)

    SvaraRadera
  17. Glaskaramellerna såldes på Duka en period. Jag tänkte mig ha dom som ögon- och bantargodis ... inte en kalori så långt ögat når!

    SvaraRadera