måndag, mars 10, 2008

Säljer dom styltor också?

Jag är i normala fall en mycket nöjd och belåten HM-kund, sedan många år. Men nu måste jag klaga.
Kolla in den här tjejen! Hon fyller hela sista sidan i vår- och sommarkatalogen som nyligen kom i posten.

Vad tänker man på när man fixar till en flicka så där? Ska detta vara snyggt? Titta på proportionerna! Att hon är smal som bara den, det är så gott som ofrånkomligt i modefotografernas och
-redaktörernas värld.

Frågan är dock: hur långa ben kan en människa ha utan att vara totalt vanskapt? Minns ni Långa Farbrorn i böckerna om Lilla Anna? Den här tösen kanske Lasse Sandberg också har ritat, som Långa Farbrorns Långa Dotter?
OM denna tjejs vita sommarbyxor är av samma längd som hennes ben borde hon ha en strålande framtid på någon cirkus.
Annars undrar man vad hon har på fötterna. Eller står hon på små pallar? Eller har HM börjat sälja styltor också?

Folk som har normallånga extremiteter kan naturligtvis köpa den här brallan ändå. Kanske rent av ett bra köp. För det tyg som måste klippas av nertill bör rimligen räcka till åtminstone en kjol, som ren bonus.
Men var det verkligen så det var tänkt?

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. haha, lilla korta tjocka jag skulle inte sälja lika många byxor :)

    SvaraRadera
  2. Anonym9:22 em

    (själv köper jag inga byxor,för det funkar dåligt)

    SvaraRadera
  3. I efterhand har jag kommit på lösningen: bilden är tagen i Lustiga Huset, där speglarna förvränger besökarens kropp! Så´måste det vara! Så, Hannele, ta med dej kameran till Liseberg nästa gång du går dit!

    SvaraRadera
  4. Anonym11:54 fm

    Oj då! - jag som i vanliga fall alltid måste lägga upp både byxben och ärmar får väl lov att överge H&M och börja handla i dvärgaffärer. Om det nu finns såna....

    Det är klart att fotot är ´anglat´
    - som det faktiskt heter! - men inte ser det speciellt naturligt eller attraktivt ut.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Haha jag hade samma tanke när jag såg katalogen.

    SvaraRadera