lördag, mars 22, 2008

Oss påskkärringar emellan

En kvinna som passerat en viss ålder får inte sällan finna sig i att bli kallad "kärring". Just på påskafton kan det bli lite mera frekvent, kanske, men denna helg sjunker för all del också åldern på påskkärringen i genomsnitt.
Vi har andra gemensamma drag också: vi är så kallade kulturkonsumenter i hög grad, den befolkningsgrupp som håller teatern vid liv och biblioteken befolkade. Och nu har Bloggblad hittat testet där man kan undersöka hur mycket boknörd man är. Vi ligger rätt lika hon och jag. Sedan måste jag göra er lite besvikna: jag blev inte riktigt mig lik på porträttet.



Läge att kolla din egen boknördsfaktor kanske?
Alla bokälskande, nördliknande påskkärringar i bloggosfären önskas nu Glad Påsk för sista gången i år. Och om du inte vill bli kallad vare sig "kärring" eller "nörd" så tänk bort de orden och ta åt dig ändå!

6 kommentarer:

  1. Anonym10:56 fm

    Jag har också testat och var 67% boknörd... och snygg också!

    Undrar vad snygg har att göra med boknörd?

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Anonym11:12 fm

    Haha jag var bara 54%, roligt test föresten ;)
    Glad påsk på dig!!

    SvaraRadera
  3. Kär-ing heterdet här :)

    Testet får jag ta en annan gång..

    SvaraRadera
  4. Åh, jag bugar mig i stum beundran! Du är värre än jag... :) Men det gör inget. Jag har inget emot att vara vare sig kärring, dam eller tant. Jag hänger med i alla fall...

    SvaraRadera
  5. Anonym5:46 em

    Jag fick bara 37%! :/ Men när jag blir pensionär och inte jobbar med böcker hela dagarn ska jag läsa mycket- det är i alla fall vad jag drömmer om.

    SvaraRadera
  6. Fast Hannele har rätt: käring är, i rätt tonläge, trevligare än kärring. Och det där med böcker går lite upp och ner numera, jag tror att jag har en "upp-period" för närvarande!

    SvaraRadera