fredag, januari 18, 2008

Dagens citat

Här ett budskap från Anna Larsson, ofta läsvärd krönikör i Svenska Dagbladet. Så här skriver hon i dagens tidning under rubriken "Kom igen brudar - vägra vara snygga". Jo för all del, det är en ju en uppmaning somliga av oss har relativt lätt att leva upp till... Men hur det än är med den saken tycker jag att hennes kolumn är jättebra.
Här citatet:
"Okej tjejer, jag har dåliga nyheter. Ni kommer att få både rynkor och celluliter, era rumpor kommer att närma sig jordens mittpunkt och ni kommer aldrig att bli size zero. Hur många burkar av Boots superkräm No 7 ni än köper och hur mycket nervgift och Restylane ni än sprutar in. .../...
Ändå är nästan alla jag känner vackra. Folk man gillar har en tendens att bli det, alldeles oavsett runda magar och ett och annat ålderstecken. Skönhet sitter inte bara i slät hud och regelbundna ansiktsdrag. Den lurar också bakom ett kluckande skratt, en kvicktänkt skalle och omtänksamt sätt. .../...
Kom igen brudar. Upp till kamp. Vägra vara snygg. You’re worth it!"

Ja, där fiok vi något att fundera på, kanske?

Läs hela krönikan här!

7 kommentarer:

  1. Anonym12:52 em

    Kom och tänka på en textrad som hjag glömt var den kommer ifrån men den gick så här: Låt röven hänga, låt bysten vara slapp och glöm bort dina drömmar om en vacker make up.

    SvaraRadera
  2. Anonym1:29 em

    Låter som förnämliga råd. Livet blir garanterat stressfriare utan kraven på att vara snygg. Och jag håller med henne att de man känner och tycker om är alldeles utmärkta som de är. Fast fräscha till sig litegrann är väl inte heller helt fel?

    Trevlig helg med högläge!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Vi har diskuterat det rätt mycket på jobbet efter Silivas ihopstramade märkliga fejs och Britt E:s pluffiga läppar...
    att de personer som vi känner alltid ser bra ut. Att det är utstrålningen, blicken, vi tittar på och inte rynkor eller gråa hår. Eller häcken och valkarna.
    Förresten blir jag bara glad om andra har valkar och häng: då är jag inte ensam.
    Fast för hälsans skull vill jag ha bort mina. Och för att kunna köpa kläder i vanliga affärer...

    SvaraRadera
  4. Nä, RF, den köper jag inte. En sund kropp är bra både för humöret och livslängden! Därmed inte sagt att den blir vacker. Lagom är väl bäst här som alltid - jag är inne på Bloggblads och Kulsprutans tämligen gemensamma linje.

    SvaraRadera
  5. Anonym6:38 em

    Men visst är det så att skönhet kommer inifrån. Nu när man är "gammal" vet man det. Och det är SSÅÅ skönt!!! Då kan man ägna sig åt att bara vara o slippa fixa o trixa( vilket jag aldrig gjort ändå iofs...)skönt att media vet det också nu.... :)"Morskan"

    SvaraRadera
  6. Anonym11:40 em

    Vägra vara snygg - får mej att komma ihåg 1970-talet, då man förmodligen var som allra vackrast, men skulle gå i säckiga fula kläder, omålad. Killarna skulle liksom tända på vår hjärna och innersta - och inte på utseende. Sånt trams och slöseri på skönhet.

    SvaraRadera