söndag, december 23, 2007

Jul med Ernst

Dan före dan.
Skinkan ska griljeras, granen kläs.
Dammsugaren måste antagligen fram en sväng. Och förrådet av mjölk och bröd behöver späs på.
Om lusten faller på kanske jag gör en omgång müsligodis.
Sedan är det faktiskt jul. Kommer tomten?

En tomte som satt spår är Ernst Kirschsteiger. När han står framför tv-kameran hoppar pärlorna ur hans mun.
Citaten cirkulerar oupphörligt. I den rika skörden har jag hittat två fina uttalanden med julanknytning.
"När man var liten var man inte riktigt trygg med tomten."
Jaså? Smaka på den här då:
"Vad är det som gör att vissa granar faktiskt bestämmer sig för att bli julgranar och andra bara är fula?"
Ja, man kan förvisso undra. Och Ernst lär förbli oss svaret skyldig.

Copyrigt Klimakteriehäxan (och Ernst)

7 kommentarer:

  1. Anonym12:12 em

    Vilka fina citat!
    Hoppas du hinner få allt klart för en mysig jul! Om du har dåligt med tid: skit i städandet, om ni inte är dammallergiker förstås.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Hehe! Underbart. Jag har missat honom när han sagt det - jag undviker honom så gott det går. Hörde dock när han gav plexiglaset ett ansikte... och kan allt om hans sinnlighet...

    Jag har alltid undvikit Arne W som julvärd också - men i år tror jag att jag ska titta.

    SvaraRadera
  3. Anonym1:46 em

    Tittade förbi för att önska god jul.

    SvaraRadera
  4. Anonym5:12 em

    Åh sa han det? Synd jag inte hörde honom, men han var go och fin i rutan i alla fall *fniss*

    Vi verkar göra samma sak idag, skillnaden är musli. Nu blir jag sugen på "råka" tappa lite musli i blandningen. Ska försöka efter middan. God Jul!

    SvaraRadera
  5. Anonym5:53 em

    Pepparkakor, vörtlimpa, dammsuga, klappa katten, hämta barnen i Stockolm. Jultomten var läskig, Ernst har rätt.

    SvaraRadera
  6. Anonym9:14 em

    God Jul! Visst är citaten dråpliga. Ha en skön jul! "Morskan"

    SvaraRadera
  7. Nu är bara mamma vaken, mitt i natten dan före.
    Hoppas ni har det bra, alla ni andra där ute, och får en riktigt fin jul - fast grön lär den väl vara för de flesta av oss.

    SvaraRadera