lördag, maj 19, 2007

Datortrött?

Jag tror att jag drabbats av en åkomma.
Den är ny för mig, kanske har jag rent av uppfunnit den själv?

För jag har kommit fram till att jag lider av datortrötthet.
Slänger mig inte som vanligt över laptoppen för att surfa runt när jag kommer hem. Tröttnar på de gamla vanliga sajterna som jag brukar besöka, hinner knappt klicka upp dem innan jag lämnar dem igen.
Till och med Spindelharpan och M/S Röj framstår så monotona som de i själva verket är.

Tycker dessutom mig se att bloggaktiviteten avtagit hos fler än hos mig, som, det erkännes, har haft viss idébrist ett tag. Min besökskurva, som faktiskt varit en källa till glädje, har dalat. Har jag blivit tråkigare? Är det solen? Är det det faktum att vi nästan alla nu för tiden sitter som kedjade framför en dataskärm på jobbet?
Fast det gjorde vi ju i sanningens namn exempelvis för några månader sedan, också.

Ja inte vet jag hur det förhåller sig. Har aldrig gått in i den berömda väggen – men kanske har jag störtat på näsan in i dataskärmen nu, vad vet jag.
Nu blir det i stället lite korsord, lite sudoku och Karin Berglunds tjocka bok om Linné, som verkar riktigt lockande. Lättsam text, massor med fina bilder.
Och vem vet, i morgon kanske pendeln har svängt och datortröttheten gått över.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym11:23 em

    Du har inte blivit tråkigare! Hoppas din datortrötthet snart går över för jag längtar efter mer inlägg från dig.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:27 fm

    Instämmer helt med ovanstående kommentar!

    SvaraRadera
  3. Anonym1:20 em

    Det är nog våren! Det var likadant förra året i maj. Folk är väl ute och spatserar istället för bloggar.

    SvaraRadera
  4. Jag tror också på vårtrötthet. Tittade på min statistik och konstaterat att den har dalat under våren och jag vill helst inte tro att jag blivit tråkigare. Låt mig leva med mina illusioner ;-)

    SvaraRadera
  5. Det går upp och ner. Om jag läser och kommenterar flitigt hos andra får jag fler läsare... Konstigt nog har mina besökare ökat markant under våren, medan jag sakta dalat på top50-listan. Kanske har det bara kommit en massa besökare som sökt på något på google?

    Jag blir rätt trött på att bloggandet tar sån tid - men sen sitter jag här i alla fall... och tycker att det kul ändå.

    SvaraRadera