söndag, april 01, 2007

Nästan lurad - av mig själv

Satt just här vid datorn och tittade på vårsolen, och på tulpanerna som knölar sig upp ur marken, en liten bit varje dag.
Det är ju faktiskt april.
Första april, rent av.
Mindes gamla aprilskämt jag gått på – och tänkte att det skulle man ju kunna skriva en liten bloggpost om.
Så jag började. Men en liten klocka ringde.
Visst, det där skrev jag ju om för precis ett år sedan!
Så man kan säga att jag var på god väg att lura mig själv.
Men det där med EU:s krav på semesteranpassning , det gick jag i alla fall inte på.
Fast om våren tänker lägga i backväxeln nu kommer jag att känna mig lurad. Grundlurad.

UPPDATERAT:
Men den på Nyligen.se, den svalde jag med hull och hår! Stirrade helt oförstående på nuffrorna och hann tillkalla familjens legitimerade matteexpert innan poletten trillade ner...

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Haha, välkommen i klubben! Jag satt vid datorn strax efter midnatt och funderade läänge, men lyckades till slut komma på lösningen trots att jag aldrig har varit någon stjärna på matte.

    Det var riktigt roligt!

    SvaraRadera
  2. Men du lyckades ändå? Wow! Jag är full av beundran!

    SvaraRadera
  3. Hej Häxa! Jag gick oxå på Nyligens mattegåta... Busigt värre att luras så juh! Riktigt kul är det att leta aprilskämt i media.

    SvaraRadera