lördag, februari 10, 2007

Tredje gången i Blogstafetten

Nu blir det hårdträning igen.
Jag var för sen så anmälningstiden i Blogstafetten hann gå ut innan jag kom till skott. Två gånger har jag varit med tidigare.
Men nu har jag klämt mig in, som första reserv, och blir åtminstone som det ser ut nu den som för pinnen i mååååååål.
Fast det är rätt långt dit.

I väntan på det läser jag Kulturbloggens stafettsträcka - ämnet är Melodifestivalen, hur det kan komma sig att svenskarna är så fixerade vid den.
Ja man kan verkligen undra. Just nu när jag knackar ner dessa rader sitter ett par miljoner eller så klistrade framför tv:n. Obegripligt.
Men som tur är måste man inte delta.
Fast undrar, det gör man.

Tills vidare funderar jag i stället på hur jag ska lägga upp min träning inför stafettsträckan.
Helt klart är att det blir inte peppning via schlager-tv.
Är det kanske rent av dags för en av alla de där filmerna vi bandat men sedan spiksäkert glömmer att titta på?

Ett annat alternativ är badkaret. Och ett tredje, pålitligt: en bok. Får jag passa på att göra reklam för en höjdare som jag också glömde när jag skrev om gamla godingar nyligen: "Högläsaren" av Bernhard Schlink. Man blir överraskad. Och får sig en tankeställare. Samt en skildring av kärlek mellan ung man och äldre kvinna. Bra bok.

Copyright Klimakteriehäxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar