torsdag, juni 15, 2006

Hört och härmed lånat

Multibegåvad, jätteintelligent, välanpassad invandrare tar emot rörmokaren i sitt hem i lilla Ludvika.
Rörmokaren noterar att hans kund har en aning mörkare hudton än infödda Ludvika-bor i allmänhet och ställer frågan:
-Varifrån kommer du?
-Jag kommer från Marocko, säger den inflyttade sanningsenligt, på felfri svenska.
Plötsligt tycker nog rörmokaren att han skäms lite över att ha ställt denna kanske alltför vanliga och slentrianmässiga fråga.
Så han bestämmer sig för att reparera skadan.
-Ja jag är inte heller härifrån. Jag är född i Borlänge.

Copyright Klimakteriehäxan

1 kommentar:

  1. Anonym2:56 em

    Vet du att det stämmer helt överens med min egen historia. Inte att jag frågade hantverkaren, utan att vi bodde - på den tiden - i Ludvika men närmaste BB fanns i Borlänge. Inte SÅÅ långt ifrån varandra, men eftersom det nästan var på häst-å-vagn-epoken var det på vippen att vi inte hann fram.

    SvaraRadera