fredag, juni 30, 2006

Dopp i repris

En fantastisk sommardag i Stockholm!
Och hur har jag tillbringat den?
Jo med att putsa fönster. Tvätta tre maskiner. Stryka. Otroligt men sant.
Hur dum kan man bli, stryka på årets vackraste och kanske varmaste dag?

Men vad göra när snart hela sommargarderoben består av linneplagg, som är så sköna att ha. Trots kraven på omvårdnad. De blir ju skrynkliga ändå, de SKA ju vara skrynkliga, invänder kanske någon. Jo för all del, men nog blir det olika sorters skrynklor på en gång struket linnetyg och ostruket – eller hur? Alltså strök jag.

Men sedan tog jag ändå lite ledigt och smög ut i gröngräset och, när det började bli lite svettigt i brassestolen, ner i sjön. Helt fantastiskt, avsvalkande men inte iskallt.
Jag framhärdar alltså med min civila olydnad och trotsar badförbudet i Årstaviken – ingående beskrivet i en bloggpost förra sommaren, du kanske inte har läst den? Varför inte passa på nu i så fall? Här är den!

Så sköna dopp kan gå i repris, nästan hur många gånger som helst.
Bara vädret håller i sig.

Copyright Klimakteriehäxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar