torsdag, oktober 20, 2005

Tio år yngre

Provade ett klädesplagg i en affär i dag – ett i min egen lilla värld inte alldeles ovanligt nöje.
Tog ett par steg utanför provhyttens enskildhet för att se hur jag tog mig ut lite på håll, så att säga.
Den unga expediten skyndade till.
-Åååå så snyggt! susade hon och himlade med ögonen..
-Du blev TIO år yngre i den där! Minst!
Då log jag snällt och mumlade något ohörbart till svar medan jag kollade in min spegelbild.
Egentligen ville jag fråga hur gammal hon trodde att jag var när jag klev in i affären. Men vågade inte ta risken.
Om jag köpte något?
Å nej, så lättlurad är jag inte.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. "Ohhh.... så smal du ser ut. Den framhäver verkligen....." Och jag ser hur valkarna hänger över linningen. Hur korkade tror många expediter, att man är?

    SvaraRadera
  2. Anonym7:06 fm

    Ha ha jag hatar också sådana där "välmenande" kommentarer. De får ju en bara att fundera på VARFÖR de valde att komplimentera just DET. Morr! :)

    SvaraRadera