måndag, maj 30, 2005

Detta vill du inte läsa

Såg i någon tidning att stringtrosan är på väg ut.
Kan det verkligen vara möjligt? Efter att den höjts till skyarna av så många: osynlig under tajta brallor, jättesmidig, naturlig, bekväm, sexig, ett måste för alla från storlek 130 centilong och uppåt…
Kan det rentav vara så att dess verkliga natur har avslöjats?

En säger en stringtrosa äger jag. Det är en hybrid: den är av bomull, vilket måste vara ett material i präktigaste laget för detta plagg. Dessutom är färgen töntig: vit. Och jag köpte den naturligtvis på rea.
Efter att ha haft den hemma i veckor - eller var det rentav månader? - kom stunden då jag bestämde mig för att prova. Skulle jag nu inte ha några konstiga kanter alls under vita linnebyxor?
Hela kvällen hade jag svårt att tänka en tanke till slut. Min hjärna var fullt upptagen med att ta emot signalerna från rumpan: hallå, det sitter ett brett snöre i häcken, det skaver, det skär in, det känns skitkonstigt.

Och just när ordet ”skitkonstigt” passerat mitt medvetande slog tanken mig: hur stor måste inte risken för bromsränder vara i detta visserligen lilla men dock plagg, till råga på allt vitt?
När jag kom hem la jag mina stringtrosor i tvätten, fort, utan att kolla.
Undrar hur det går för alla er andra som aldrig har annat än string?
Men så inser jag ju också, att ingen vill höra talas om detta. Eller läsa om det.
Eller hur?

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. torkar man sig ordentligt efter toalettbesök behöver man inte vara orolig över bromsspår i stringen :)Sen är det helt och hållet en vanesak. Och är man van vid string så skaver det på skinkorna av vanliga trosor. Smaken är som baken: Delad

    SvaraRadera
  2. Anonym8:48 em

    Hahaha sånt man inte vill läsa, men anatagligen sanning för många

    SvaraRadera
  3. Och jag gapskrattar!
    Jag har tänkt precis samma sak - och hade det inte varit för priserna hade jag ALDRIG köpt. Tänkte ge ena paret till dottern, hon påstår att det är bättre att kanten är inne från början, än att ena sidan kanar in lite - och sen den andra mycket.

    En 62-årig dam i kören (modedocka!) påstår att det är helt okej, man vänjer sig fort... Fan tro't... Jag ska prova nån dag hemma när jag städar!

    SvaraRadera